تبلیغات





  • لیزر
  • ابزار هدایت به بالای صفحه

    Online User اخبار بازی

    ویتون وب|اسکریپت|قالب وبلاگ|قالب وردپرس


    اخبار بازی
    قالب وبلاگ
    نویسندگان
    لینک های مفید

    Rise Of The Tomb Raider نسخه ی جدیدی از عنوان پر طرفدار و جذاب Tomb Raider است که در نمایشگاه  gamescom 2014 به طور غیر منتظره ای به انحصاری دو کنسول نسل هفتم و هشتمی مایکروسافت در آمد ، این بازی که توسط استدیو سازنده Crystal Dynamic در دست ساخت قرار است در روز نا مشخصی از تعطیلات 2015 برای دو کسنول xbox one  و xbox 360 منتشر شود ، باید گفت که با توجه به موفقیت های عنوان Tomb Raider در سال  2013 ، این عنوان نیز یک انحصاری قدرتمند برای مایکروسافت به حساب می آید و انتظارات طرفداران از آن بسیار بالاست .

    بقیه در ادامه مطلب

    در اوایل معرفی بازی سازندگان اطلاعات زیادی از بازی منتشر نکردند اما بعد ها به لطف مجله gameinformer و مصاحبه های آن ها با سازندگان بازی اطلاعات مفید و جذابی از بازی بدست آمده که عطش هواداران را برای انجام دادن بازی بیشتر و بیشتر میکند ، داستان بازی از جایی شروع میشود که لارا ( شخصیت اصلی بازی ) پس از حوادث دردناک و غیر منتظره ی جزیره ی yamatai دچار آسیب های روحی و روانی شده ، و در این نسخه برای بدست آوردن راز های بقا و جاودانگی پا به سرزمین های برفی و یخ زده ی سیبری گذاشته است سرزمین گسترده ای که لارا در آن با هر نوع خطراتی روبه رو است ، خطراتی مانند : سیل ، طوفان ، بهمن ، حمله حیوانات وحشی مانند ببر ها ، گرگ ها و خرس های غول پیکر که تمام اینها جزء وحشی گری و بی رحمی طبیعت به حساب می آید ، اگر دقت کنیم این بی رحمی طبیعت در نسخه ی قبلی بازی نیز به نمایش کشیده شد در اصل سازندگان همیشه طوری مراحل بازی را طراحی میکنند که یک بخش اصلی مبارزه ی لارا با طبیعت و خطرات ناشی از آن صورت بگیرد .

    به گفته ی سازندگان لارا در این نسخه از هر لحاظی کاملا تغیر کرده است ، به خصوص از لحاظ روحی و روانی که آسیب های جبران ناپذیری به او وارد شده است اصلی ترین دلیل لارا هم برای سفر به سرزمین یخ بسته ی سیبری پیدا کردن مکان افسانه ای به نام Kitezhm است ، لارا معتقد است که در این مکان میتواند راز بقا و جاودانگی خود را بدست بیاورد و آرامش را وارد زندگی خود کند تا از این طریق آسیب های روحی اش را از بین ببرد ، به هر حال باید اشاره کرد که نویسندگان بازی طرح بسیار جذاب و مرموزی را برای داستان این نسخه انتخاب کرده اند طوری که مانند نسخه ی قبلی بازیباز را راضی نگه دارند .

    به گفته ی سازندگان سیستم گیم پلی این نسخه پیشرفت خارق العاده نسبت به نسخه ی پیشین کرده و تغیرات گسترده ای در آن انجام شده است ، به عنوان مثال بازیباز میتواند از تجهیزات طبیعی مانند فلزات ، مواد معدنی ، پارچه ، گل ، گیاهان ، درختان و پوست حیوانات و دیگر دست آوردهای موجود در طبیعت برای زنده ماندن و مقابله با خطرات استفاده کنند ، گاهی هم با مخلوط کردن چند وسیله میتوانید وسیله ی دیگری بسازید به عنوان مثال برای درست کردن یک سلاح کلیدی نیاز به پوست حیوانات و مخلوط کردن آن با مواد معدنی دارید اما ممکن است پوست حیوان یا مواد معدنی مورد نظرتان نایاب باشد در اینصورت باید در دوره ی زمانی خاصی به گردش و شکار بروید .

    طبق گفته ی سازندگان بازی فقط در سرزمین سیبری اتفاق نمیافتاد بلکه در سیر داستانی به مناطق دیگری نیز سفر میکنید که این مناطق خود شامل : غارهای طولانی و خطرناک ، زمین های خشک و بیابانی ، جنگل های گسترده و جزایر دور افتاده هستند . گفته میشود که احساسات و ویژگی های روحی و روانی لارا نقش بسزایی در طبیعی تر شدن گیم پلی این نسخه دارد به گفته ی آقای  Hughes( مدیر نو آوری بازی ) : { لارا در نسخه های قبلی تجربه های زیادی بدست اورده ، اما هنوزم که هنوزه نتونسته اعتماد به نفس کاذب خودش رو بدست بیاره یا به گونه ی دیگه ای پایداری خاصی نداره ، مثلا اون نمیتونه وقتی که با لشگری از دشمنان رو به رو میشه صدمه نبینه چون بین یه دو راهی خاصی گیر میکنه ، لارا همیشه تو موقعیت مرگ و زندگی هستش چون این وضعیت رو خودش رقم زده اون به میل خودش توی مسیر مرگ و زندگی قرار گرفته در حالی که میتونست نباشه ، این دقیقا همون چیزی هستش که ما و طرفدارامون میخوان ( به نمایش کشیدن ماجراجویی های هیجان انگیز از یک انسان واقعی ) با اینکه لارا یک شخصیت مجازی به حساب میاد اما ما این شخصیت رو طراحی میکنیم که همانند یک انسان واقعی به نظر بیاد . }  

    اگر به تریلر رسمی بازی که در E3 2014 به نمایش در آمد دقت کنیم میفهمیم که صحبت های آقای Hughes کاملا بجا و درست است ، به عنوان مثال با کمی دقت در لحظه ای که لارا در حال فرار کردن از دست خرس خاکستری غول پیکر هست میتوانیم این موضوع رو درک کنیم ، هنگامی که لارا در اواخر مسیر قرار میگیرد میبینیم که یک ریسک بزرگ انجام میدهد آن هم این است که خود را بر روی دیواره های صخره ی فرسوده پرتاب میکند در حالی که میتوانستند این کار را نکند و توسط خرس غول پیکر یک لقمه چرب شود اما او مجبور بود و البته خوش شانس ، زیرا توانست خود را بر روی صخره حفظ کند و به ته دره پرتاب نشود.

    پوشش لارا بر عکس نسخه ی قبلی پوشش کاملا فشرده و گرمایی است لارا چون در این نسخه به سرزمین برفی و یخ زده ی سیبری سفر کرده خود را با چند لباس گرم از زیر ، یک ژاکت چند لایه و چرم ، شلوار و بوت چرمی  پوشانده است تا از خود در برابر سرما محافظت کند ، خوشبختانه سازندگان تصاویر مختلفی از ابزار و سلاح های لارا در این نسخه منتشر کرده اند که به آن میپردازیم ، مانند نسخه ی قبلی تمام سلاح های لارا در پشت ژاکت او جاسازی شده است سلاح هایی مانند : تیرو کمانی مقاوم که با پوست ببر ساخته شده ، تفنگ دستی روسیه ای ساخته شده از نیکل به رنگ چوبی ، یک چاقوی تیز و زیبا ، قلاب محکم برای بالا رفتن از صخره های لغزنده سیبری و جاهایی برای قرار دادن فشنگ های تفنگ دستی و تیر برای کمان ، همانند نسخه ی قبلی اصلی ترین سلاح لارا تیر و کمان او به حساب می آید که بیشترین کاربرد را برای او در مبارزاتش دارد .

    متاسفانه سازندگان به جز انتشار چند تصویر هنری و سینماتیک هیچ اطلاعاتی راجع به گرافیگ بازی منتشر نکرده اند اما با وجود نسل هشتمی بودن بازی قائدتا باید با یک گرافیگ چشم نواز و خیره کننده رو به رو باشیم ، تصاویر فوقالعاده ای که به تازگی منتشر شده به ما نشان میدهد که این بازی دارای یک موتور گرافیگی قدرتمند است ، طراحی بسیار طبیعی سرزمین برفی و یخ زده ی سیبری ، طراحی خیره کننده ی چهره پوشش و سلاح های لارا و همچنین طراحی بی نقص صخره های یخ زده و لغزنده سیبری و ... امید از یک گرافیگ خیره کننده و بی عیب و نقص را به طرفداران میدهند ، ما هم امیدوارم هستیم که همینطور باشد و بازی در بخش گرافیگ بدون هیچ باگی منتشر شود .

    همانطور که گفتیم انتظارات از این بازی بسیار بالاست به خصوص که مایکروسافت با یک قرار داد کلان این عنوان را به انحصار کنسول های نسل هفتم و هشتم خودش در آورده است ، میتوان گفت که این عنوان نیز مانند بازی quantum break یک رقیب سر سخت و جدی برای انحصاری های قدرتمند سونی مانند  uncharted 4 به شمار میرود ، به هر حال باید منتظر ماند و دید که این عنوان تا چه حد انتظارات را بر آورده میکند و تا چه حد موفق خواهد بود .


    [ دوشنبه 31 فروردین 1394 ] [ 10:18 ب.ظ ] [ Shahed moradharami ]
    .: Weblog Themes By skin 98 :.

    درباره وبلاگ

    تمامی بازی ها برای تمامی کنسول ها فقط و فقط در ShahedGame
    لینک های مفید
    آمار سایت
    بازدیدهای امروز : نفر
    بازدیدهای دیروز : نفر
    كل بازدیدها : نفر
    بازدید این ماه : نفر
    بازدید ماه قبل : نفر
    تعداد نویسندگان : عدد
    كل مطالب : عدد
    آخرین بروز رسانی :