تبلیغات





  • لیزر
  • ابزار هدایت به بالای صفحه

    Online User اخبار بازی

    ویتون وب|اسکریپت|قالب وبلاگ|قالب وردپرس


    اخبار بازی
    قالب وبلاگ
    نویسندگان
    لینک های مفید

    احتمالا در E3 2015 شاهد معرفی رسمی عنوان FIFA 16 خواهیم بود . FIFA 16 سومین نسخه نسل هشتمی سری بازی FIFA می باشد و می توان توقع داشت که اولین فیفا به واقع نسل هشتمی را نیز شاهد باشیم . در سال 2013 صرفا یک نسخه ارتقا یافته از نسخه نسل هفتمی FIFA 14 بر روی کنسول های نسل هشتم عرضه شد . سال بعد شاهد FIFA 15 بودیم ، عنوانی که در زمینه گرافیکی و فنی پیشرفت های غیر قابل انکاری داشت اما همگان پیرامون تعادل گیم پلی آن معترض بودند ، تقریبا کمتر بازیکن حرفه ای فیفا وجود دارد که با تجربه بخش آنلاین بازی و به طور خاص Season و Ultimate Team از بازی رضایت کامل داشته باشد ، باگ های گیم پلی و تاثیر غیرمنطقی بازیکنان سرعتی در سرنوشت بازی مسائلی هستند که هر بازیکن حرفه ای FIFA در بخش آنلاین به آنها برخورده است . اما در این بین پیش از عرضه رسمی FIFA 16 سوالی که مطرح می شود این است که چه انتظارات و توقعاتی را می توان از این اثر داشت ؟ در این مقاله قصد داریم چند ایده جذاب در مورد بهبود کیفیت کلی اثر را بیان کنیم ، قائدتا بخشی از این ایده ها بعید است در نسخه نهایی مشاهده شود اما بدون شک این ایده ها برای هر طرفدار FIFA می تواند جذاب باشد .


    بقیه در ادامه مطلب

    توسعه و بهبود بخش های مختلف بازی 

    1- توسعه بخش Manager Mode

    بخش مربی گری همواره یکی از بهترین و پرطرفدار ترین بخش های بازی FIFA بوده است . در این بخش EA Sports بخوبی قدرت و محتوای بالای اثر خود را به رخ همگام می کشد ، اثری که با بهره برداری از تمامی لیگ های معتبر و حرفه ای اروپا و بخشی از بهترین لیگ های سایر قاره ها نظیر لیگ آرژانتین ، MLS و البته K League اختلاف فاحشی را از نظر کیفی با بخش مشابه بازی رقیب ایجاد کرده است . 

    در پرمحتوا بودن و جذاب بودن بخش مربی گری فیفا شکی وارد نیست اما طرفداران این بخش امیدوار هستند که EA رویکرد نسخه 15 را نداشته باشد . در FIFA 15 ما عملا شاهد پیشرفت خاصی در قیاس با FIFA 14 نبودیم و تنها بخش Globel Transfer Network بهبود پیدا کرده بود اما در نسخه 16 سازندگان می توانند از برخی از راه ها برای بهبود این بخش بهره بگیرند :

    2-1- آزادی عمل بیشتر ارائه پیشنهاد خرید و فروش : این بخش می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد ! خرید و فروش و نقل و انتقال هسته اصلی بخش مربی گری فیفا را تشکیل می دهد و این شرکت می تواند مطابق فوتبال نوین آپشن های بیشتری را به آن اضافه کند مانند :

    • آزادی عمل خرید نیمی از مالکیت بازیکنان در برخی از لیگ ها نظیر Serie A ایتالیا
    • امکان افزایش مدت زمان قرض دادن (Loan) بازیکن به تیم های دیگر به 2 سال
    • امکان ارائه پیشنهادی با این بند که یکی از بازیکنان به عنوان بخشی از قرارداد بازیکن خریداری شده به تیم حریف منتقل می شود اما این انتقال دائمی نیست و بازیکن بصورت قرضی یک تا دو فصل بازیکن در تیم حریف بازی می کند . مانند انتقال کواردادو از فیورنتینا به چلسی که باشگاه انگلیسی به عنوان بخشی از قرارداد محمد صلاح را دو سال به طور قرضی به فیورنیتنا فرستاد .
    • امکان بهره گیری از قانون بوسمن : در این قانون باشگاه های مختلف می توانند با بازیکنی که کمتر از 6 ماه از قراردادش باقی مانده است به طور مستقیم مذاکره کنند و حتی پیش از آغاز فصل نقل و انتقالات قراردادی داخلی را منقعد کند که این قرارداد به صورت انتقال آزاد می باشد . مانند خرید بازیکنانی نظیر "مونتولیوو" و "یورنته" توسط میلان و یوونتوس 
    • واقع گرایانه شدن قیمت بازیکنان : FIFA از یک گزینه مهم در نقل و انتقالات بازیکن به سادگی گذشته است و این گزینه "سن" می باشد . به طور مثال در حال حاضر "یحیی توره" یکی از بهترین هافبک های فوتبال اروپا می باشد اما با توجه به سن بالای این بازیکن ، قیمت آن به طور طبیعی کاهش پیدا کرده است به طوری که احتمالا در پایان فصل با مبلغی بین 15 تا 20 میلیون یورو این بازیکن بزرگ از من سیتی جدا می شود . اما شما امکان ندارد بتوانید که این بازیکن را با مبلغی کمتر از 30 میلیون یورو در فیفا خریداری کنید ، مبلغی که به ندرت برای بازیکنان بالای 30 سال خرج می شود .
    • واقع گرایانه شدن سیستم حقوق دهی : یکی از بهترین بخش های فیفا بدون شک سیستم حقوق های هفتگی بازیکنان و تمدید قرارداد آنها است  اما ما در این بخش تناقضاتی را با واقعیت مشاهده می کنیم . در درجه اول باید هوش مصنوعی ترانسفر بازی افزایش پیدا کند . تقریبا امکان کاهش دستمزد برای بازیکنان در فیفا وجود ندارد در حالی که تمدید قرارداد بازیکنان پا به سن گذاشته با کاهش دستمزد بسیار مرسوم می باشد و این موضوع بار دیگر کنار رفتن "سن" از قائده بازی را در فیفا نشان می دهد .

    2- اضافه شدن لیگ های جدید به بازی : اگر بازیکنی از تعداد لیگ ها و البته تیمهای فیفا راضی نباشد به واقع ناشکری کرده است اما جا برای بهتر شدن نیز وجود دارد ! لیگ های اروپایی تا حد زیادی مستحکم هستند و تجربه Champions Cup ( در فیفا به دلیل عدم لایسنس شدن Champions League از واژه Cup بهره گرفته می شود ) بسیار پویا است اما شاید اضافه شدن لیگ های یونان و اوکراین می تواند همه چیز را کامل کند . اما مشکل اصلی در سایر قاره ها قرار دارد . در حال حاضر تجربه بخش مربی گری در قاره امریکای جنوبی و اسیا چندان پویا نیست و بهتر است تمرکز اصلی سازندگان بر روی خرید حق امتیاز لیگ های این دو قاره باشد .

    به طور مثال در آسیا لیگ ژاپن تحت انحصار Konami قرار دارد و باید دور آنرا خط کشید و لیگ های کره جنوبی ، عربستان و استرالیا نیز در بازی وجود دارد . در این شرایط اضافه شدن لیگ های چین و ایران می تواند بهترین گزینه برای افزایش محتوای بخش آسیا بازی باشد . اما در امریکای جنوبی در مورد لیگ برزیل شرایطی مشابه ژاپن برقرار است و حق امتیاز آن به دست Konami افتاده است به همین دلیل لیگ های اروگوئه و پاراگوئه و اضافه شدن آنها به لیگ های آرژانتین ، شیلی و کلمبیا بهترین گزینه ممکن است .

    3- لایسنس کردن ورزشگاه های اسپانیا ، ایتالیا و آلمان : یکی از بزرگترین تحول های تاریخ بازی ورزشی فیفا در لایسنس کردن تمامی ورزشگاه های انگلستان خلاصه می شود ، تصمیمی که عملا تجربه بخش مربی گری یا تجربه لیگ در انگلستان را به طرز عجیبی جذاب و واقع گرایانه کرده است . اما این پویایی برای لیگ های دیگر وجود ندارد . در قدم اول بهتر است لیگ های معتبر به این درجه برسند ، البته نه تمام استادیوم ها اما حداقل بهتر است در هر لیگ حداقل 7 تا 8 استادیوم شبیه سازی شوند . به طور مثال در لیگ ایتالیا لایسنس شدن استادیوم های آرتیمو فرانکی ( فیورنتینا ) و لوییجی فراری ( جنوا و سمپدوریا ) و البته سن پائولی ( ناپولی ) گزینه های معقولی هستند . این موارد قائدتا می تواند در لیگ های آلمان ، اسپانیا ، پرتغال و فرانسه نیز دنبال شوند .


    توسعه و بهبود گیم پلی بازی 

    گیم پلی در یک شبیه ساز ورزشی مهمترین ترین رکن بازی بشمار می رود و این موضوع در نسخه 15 تا حدی خدشه دار شده بود . به طور کلی در بخش های زیر باید تقویت گیم پلی بازی در اولویت قرار گیرد :

    1- سرعت کلی بازی : تقریبا بعد از نسخه 12 فیفا از نظر سرعت کلی روند بازی نتوانست به تعادل برسد . در نسخه 13 تا حد زیادی با افزایش سرعت بازی و تسهیل سیستم پاسکاری ، بازی رو به آرکید شدن رفت ، در نسخه 14 این روند تغییر کرد اما نه به طور ایده آل و در نسخه 15 باز هم شاهد افزایش سرعت بازی هستیم . در یک شبیه ساز ورزشی بدون شک توانایی بازیکن در ارائه بازی باید سرعت بازی را افزایش دهد( مطابق FIFA 12 ) نه سیستم کلی گیم پلی بازی ، به بیان بهتر سیستم پاسکاری ، استپ و گردش توپ باید سخت تر از نسخه 15 باشد و بازیکنان تنها با حفظ تمرکز و ارائه یک استراتژی مناسب بتوانند یک بازی روان را نیز ارائه دهند .

    2- چیرگی آیتم قدرت بر سرعت در گیم پلی : در فیفا 15 تقریبا تمرکز اکثریت بازیکنان در کار تهاجمی بر روی بهره گیری از بازیکنان سرعتی است و این معادله باید مطابق واقعیت تغییر کند . در نسخه جدید بهتر است با الگوبرداری از نسخه های 12 و 14 تا حدی تاثیر بازیکنان سرعتی در بازی کاهش یابد . به بیان بهتر این بازیکنان سرعتی نباشند که سرنوشت بازی را تعیین می کنند بلکه این تاکتیک کلی گیمر باشد که موجب برتری شود و در صورتی که بازیکن از مهارت بالا و تاکتیک مناسبی نیز بهره ببرد بتواند از ابزاری نظیر بازیکنان سرعتی نیز بدرستی بهره گیرد . تقریبا همه چیز به سخت شدن کلی گیم پلی بر می گردد و استفاده از تمامی ارکان باید سخت تر از گذشته باشد .


    3- بهبود هوش مصنوعی دروازبان ها : هوش مصنوعی دروازبان ها در نسخه 15 با شعارهای جاه طلبانه ای تبلیغ شد اما ما در عمل با تناقضات عجیبی در این بخش رو به رو بودیم و این بخش نیر تعادل نسخه های پیشین فیفا را نداشت . از نظر من مشکل دروازبان ها در نسخه 15 به دو دسته تقسیم می شود :

    1-3- مشکلاتی کلی سیستم گیم پلی که بر روی دروازبان ها نیز تاثیر گذاشته است : سیستم کلی فیفا 15 متکی بر سرعت است و این موضوع در بازی آنلاین نمود بیشتری دارد . در بسیاری از اوقات شما در زمان تک به تک ها با یک تغییر مسیر ساده می توانید دروازبان را از پیش روی بردارید ، این موضوع ضعف هوش مصنوعی دروازبان را نشان نمی دهد بلکه آسان بودن کنترل و جهت دهی بازیکنان سرعتی را نمایان می کند که در موقعیت های تک به تک باعث تناقض و عدم تعادل در بازی می شود .

    2-3- مشکلاتی که به طور مستقیم مربوط به هوش مصنوعی دروازبان ها است : بخش اصلی مشکلات دروازبان ها مربوط به هوش مصنوعی آنها در زمینه های مختلف است که خود به چند دسته تقسیم می شود :

    • تنقاضات در زمان کرنرها و سانترهای بلند : در بازی ما گاها شاهد اشتباهات عجیبی در این بخش بودیم ، در زمان کرنر ها ممکن است دروازبان در دفع و دریافت یک توپ ساده اشتباه کند و در زمان سانتر ها نیز این تناقض مشاهده می شود .
    • جایگیری در زمان تک به تک ها : مشکل دیگر در زمینه جایگیری است که این موضوع طی آپدیت های جدید بهبود پیدا کرده اما هنوز نیز در موقعیت های زاویه بسته ما مشکلات عجیبی را مشاهده می کنیم . در موقعیت های زاویه بسته اگر شما قدرت و جهت شوت خود را درست تنظیم کنید امکان اینکه توپ به طرز عجیبی وارد دروازه شود زیاد است در حالی که درصد بسیار کمی از موقعیت های زاویه بسته در واقعیت تبدیل به گل می شود .

    4- سختتر شدن سیستم پاسکاری بازی : اگر در بخش تنظیمات دسته بازی دقت کنید هر گزینه نظیر شوت ، پاس های معمولی ، پاس های عمقی و ... 3 حالت دارند : Manuel ، Assist و Semi Assist . متاسفانه سیستم پاسکاری در نسخه 15 تا حد زیادی حالت اتوماتیک ، ساده و بدون چالش داشت و شما براحتی می توانید توپ را به گردش در بیاورید در حالی یک شبیه ساز ورزشی باید در هر زمینه ای چالش را به تجربه بازیکن انتقال دهد . سیستم پاسکاری نیز در دو زمینه می تواند بهبود پیدا کند : 

    • نزدیک شدن به حالت Manuel : باید چالش بیشتری در تنظیم قدرت پاس و جهت پاس وجود داشته باشد .
    • کاهش سرعت پاس با تبعیت از کاهش سرعت گیم پلی : سرعت پاس نیز مشکل دیگری است که بازی را تحت تاثیر قرار داده است . در این بخش نیز کاملا باید در تناسب با مهارت گیمر سرعت گردش توپ براساس پاسکاری افزایش یابد و گیمری که توانایی و مهارت لازم را در زمینه پاسکاری و کنترل توپ ندارد ، قائدتا نتواند به شکل پویا به بازی سرعت دهد و بازیکن سرعتی را صاحب توپ کند .

    5-  سخت شدن ارسال پاس های عمقی هوایی : در نسخه 15 بخصوص در بخش آنلاین ، استفاده از دو دکمه مثلث+L1 و ارسال پاس های عمقی هوایی بسیار مرسوم است ، شیوه ای که البته در فوتبال واقعی نیز مشاهده می شود اما متاسفانه این بخش نیز در نسخه 15 بیش از حد آسان شده است به همین دلیل صاحب توپ کردن مهاجم سرعتی و استفاده از فضای پشت مدافعین بسیار راحتتر از نسخه گذشته شده است . در نسخه 16 بهتر است به مانند سیستم پاسکاری که اشاره شد ، این بخش نیز چالش بیشتری داشته باشد . به بیان بهتر دیگر تنها با فشار دادن دو دکمه براحتی نتوان یک پاس هوایی ایده آل را برای مهاجم ارسال کرد بلکه ارسال یک پاس عمقی هوایی نیازمند دقت بیشتر در تنظیم قدرت و جهت پاس باشد .


    بهبود مشکلات فنی و گرافیکی بازی

    نسخه 15 از نظر گرافیکی و فیزیک کلی برخورد ها پیشرفت قابل قبولی را در قیاس با نسخه 14 داشت اما در برخی زمینه ها می تواند این بخش بهتر از پیش نیز شود :

    1- بهبود Anti-Aliasing : بزرگترین مشکل گرافیکی FIFA 15 بخصوص بر روی نسخه های کنسولی مشکلات AA و لبه های بازی است که حتی ضعیفتر از نسخه 14 عمل کرده است و این مشکل پای ثابت شکایات طرفداران در فروم EA Sports نیز می باشد که مطمئنا در نسخه 16 شاهد بهبود آن خواهیم بود .

    2- بهبود مدل سازی استادیوم ها : در این زمینه نیز ما تناقضاتی را در FIFA 15 شاهد بودیم . برای مشاهده این تناقض بهتر است طراحی گرافیکی استنفوردبریج را با یوونتوس آرنا و یا استادیوم های معمولی FIFA 15 مقایسه کنید آنگاه متوجه می شوید تا حدی بدلیل کمبود زمان بین کیفیت طراحی استادیوم ها و وضوح سکوها تناقضاتی وجود دارد و به طور کلی در FIFA 15 تمرکز بیشتر بر روی بهبود طراحی استادیوم های انگلیس بوده است .

     3- بهبود چهره ها از نظر کمی : یکی از مشکلات بزرگ FIFA بحث طراحی چهره است البته از نظر کمی نه کیفی ! از نظر کیفی طراحی چهره بازیکنان بخوبی انجام شده است . در FIFA برخلاف بازی PES که به شکل دستی چهره بازیکنان طراحی می شود از طریقه اسکن کردن چهره واقعی بازیکنان و انتقال آن به بازی طراحی چهره صورت می گیرد اما نکته مهم این است که صورت بازیکنان زیادی هنوز طراحی نشده است  . به طور مثال در لیگ های بزرگی نظیر سری آ ایتالیا یا بوندس لیگا آلمان شمار بسیار زیادی بازیکن یافت می شود که چهره ای برای آنها ایجاد نشده است و برخی از این بازیکنان در تیمهای مهمی نظیر شالکه ، دورتموند ، اینتر ، میلان ، ناپولی و ... بازی می کنند . این موضوع یکی از نقاط ضعف FIFA در قیاس با PES بشمار می آید ، در بازی PES حتی در تیمهای متوسط نیز چهره بسیاری از بازیکنان مطابق واقعیت طراحی شده است اما در FIFA چهره بسیاری از بازیکنان اسکن و شبیه سازی نشده و تنها از قالب های آماده برای آنها بهره گرفته شده است .

    تقریبا چند سالی است که بخش Custom Tactic به همین شکل باقی مانده است و شاید اضافه شدن ایتم های تاکتیکی جدید در نسخه 16 ایده خوبی باشد .

    بخش Match Day Live یکی از ابتکارات جالب EA برای افزایش بار تعاملی بازی در نسخه 15 بود . این بخش نیز می تواند در نسخه جدید گسترش بیشتری داشته باشد و اخبار را با قابلیت اشتراک گذاری بین دوستان قرار دهد .

    در نهایت بدون شک تا دو ماه آینده شاهد معرفی رسمی FIFA 16 خواهیم بود و مطمئنا به مانند هر نسخه EA Sports با سورپرایزهای فراوانی به سراغ شما می آید . اگر از نظر نمرات بخواهیم عملکرد EA Sports را مورد قضاوت قرار دهیم ، با کسب میانگین نمرات 82 در نسخه 15 قائدتا شاهد سیر صعودی در این سری بازی نیستیم اما نباید از این موضوع گذشت که در حال حاضر مقطع گذار از نسل هفتم به نسل هشتم سپری می شود و هر سری بازی در این مقطع با مشکلاتی رو به رو می شود و هر سازنده ای به زمان برای تطابق با نسل جدید نیاز دارد . مطمئنا تجربه نسخه های نسل هشتم 14 و 15 و نظرات و انتقادات طرفداران برای EA Sports بسیار ارزشمند بوده است و احتمالا شاهد شکوفایی دوباره FIFA در نسخه 16 خواهیم بود .

    در نهایت لطفا شما نیز انتظارات و توقعات خود از EA Sports برای خلق FIFA 16 را بیان کنید ...


    [ سه شنبه 1 اردیبهشت 1394 ] [ 03:37 ب.ظ ] [ Shahed moradharami ]
    .: Weblog Themes By skin 98 :.

    درباره وبلاگ

    تمامی بازی ها برای تمامی کنسول ها فقط و فقط در ShahedGame
    لینک های مفید
    آمار سایت
    بازدیدهای امروز : نفر
    بازدیدهای دیروز : نفر
    كل بازدیدها : نفر
    بازدید این ماه : نفر
    بازدید ماه قبل : نفر
    تعداد نویسندگان : عدد
    كل مطالب : عدد
    آخرین بروز رسانی :