تبلیغات





  • لیزر
  • ابزار هدایت به بالای صفحه

    Online User اخبار بازی

    ویتون وب|اسکریپت|قالب وبلاگ|قالب وردپرس


    اخبار بازی
    قالب وبلاگ
    نویسندگان
    لینک های مفید





    بقیه در ادامه مطلب

    Uncharted 4: A Thief's End یکی دیگر از انحصاری های پر قدرت سونی با سابقه ای درخشان در صنعت بازی های ویدئویی ، به سبک اکشن ماجرایی سوم شخص که قرار است در تاریخ نا معلومی از بهار 2016 برای کنسول نسل هشتم سونی یعنی PS4 منتشر شود ، این عنوان که در دست توسعه توسط استدیو با تجربه و بزرگ Naughty Dog است ، یکی از مورد انتظار ترین بازی هواداران نیز به شمار میرود پس از نمایش های خیره کننده بازی در E3 2014  و PlayStation Experience سازندگان تاریخ انتشار بازی را از 2015 به بهار 2016 تغییر داده تا عطش هواداران را برای تجربه ی شاهکارشان دو چندان کنند .اطلاعات زیادی در رابطه با داستان بازی منتشر نشده اما با توجه به گیم پلی 15 دقیقه ای که در نمایشگاه PlayStation Experience  به نمایش در آمد میتوان اطلاعات زیادی از بخش داستان بازی کسب کرد ، در اواسط تریلر نشان داده شد که Nathan یک نامه پیدا کرده و اطلاعات درون آنرا میخواند ، در حقیقت اطلاعات درون همان نامه است که باعث شده نیتن به یک جزیره نا شناخته پا گذاشته و ماجراجویی های هیجان انگیز خود را در آن جزیره شروع کند .

    مطمئنا نامه ای که نیتن بدست آورده یک نامه ی ارزشمند است در حقیقت این نامه یک مسیر گنج را به نیتن نشان میدهد ، گنجی گمشده که برای یکی از بزرگترین و پر قدرت ترین کاپیتان های دریایی در سالهای 1650-1700 است و حاصل تمام غنائمی است که این کاپیتان از جنگ های دریایی خود بدست آورده ، گفته میشود که رقم این گنج پیش از  900 هزار دلار است و قطعا نیتن هم به دنبال این گنج پر ارزش میگردد ، اما هنوز هم نمیتوان مطمئن بود که آیا ماجراجویی های نیتن در یک جزیره ناشناخته و دور دست فقط بخاطر این گنج است یا خیر ؟ داستان بازی بسیار مرموزانه و پیچیده است ، از مرموزی داستان میتوان به این مورد اشاره کرد که در اواخر تریلر 15 دقیقه ای نیتن با فرد ناشناخته ای به نام سام ملاقات میکند او پس از کمی تفکر متوجه میشود که این فرد برادر بزرگتر اوست برادری که نیتن در دوران جوانی اش گمان میکرد او مرده است اما حالا او رو به روی برادر کوچکترش ایستاده است ، شخصیت سام یا همان برادر بزرگ نیتن نیز کمی مشکوک به نظر میرسد حدس و گمان طرفداران در رابطه با این شخصیت بسیار زیاد است و هنوز هم ناتی داگ اطلاعات خاصی در رابطه با این شخصیت منتشر نکرده است .

    خوشبختانه تا به حال ناتی داگ یک گیم پلی 15 دقیقه ای جذاب و لذت بخش منتشر کرده که از طریق این تریلر میتوان اطلاعات خیره کننده ای را از بخش گیم پلی بازی به دست آورد ، مطمئنا بیشتر محبوبیت فرانچایز پر قدرت UNCHARTED  به دلیل گیم پلی روان ، هیجان انگیز و واقع گرایانه آن است همچنین یکی از دلایل اصلی موفقیت در سه نسخه منتشر شده بازی نیز بشمار میرود ، با توجه به اینکه این نسخه وارد نسل هشتم صنعت گیم شده سازندگان تغیرات اساسی و مهمی را در گیم پلی این نسخه نیز پیاده کرده اند تا هواداران را مثل همیشه مجذوب بازی کنند به طوری که هر دقیقه بازی برای بازیباز ها سرشار از هیجان و لذت باشد .اما بررسی کاملی داریم به گیم پلی 15 دقیقه ای بازی ، در اوایل تریلر از دوردست یک صخره بزرگ و تنومند به نمایش در آمد تا اینکه نیتن وارد صحنه شد ، همانطور که در تیزر E3 2014 بازی مشاهده کردیم چهره نیتن بسیار واقع گرایانه و دیوانه وار طراحی شده و سازندگان به طور دقیق و منظمی بر روی تک به تک جزئیات چهره اش کار کرده اند ، اما در این تریلر دیدیم که  از کیفیت چهره نیتن کمی کاسته شده به عنوان مثال کیفیت مو های او بسیار پایین آمده و حالت شلختگی خود را از دست داده بود یا نور پردازی های طبیعی روی اجزای صورتش دیده نمیشد .

    میرویم سراغ روند گیم پلی ، نیتن که کمی عرق اطراف صورتش را پوشانده پس از کمی تفکر میگوید ( من چه مرگم شده ) و شروع به حرکت میکند ، در این بین انصافا نباید از کیفیت خیره کننده و کاملا نسل هشتمی عناصر جزیره نیز بگذریم کافی است فقط کمی بر روی موج های دریایی که سریع و روان از لا به لای صخره ها میگذرند دقت کنید و یا کمی در پیچیدگی منحصر به فرد صخره های بلند اطراف نیتن تفکر کنید تا ببینید سازندگان تا چه حد بر روی جزئیات کار میکنند ، نیتن با همان Stile همیشگی اما کمی شکسته تر آرام آرام به طرف غار درون صخره میرود او چراغ قوه خود را روشن میکند تا بتواند در روشنایی به راه خود ادامه دهد ، او به طور طبیعی از روی پاره سنگ ها میپرد تا به یک آرم کشتی دزدان دریایی که بر روی دیوار رنگ شده میرسد ، یک استخوان پوسیده انسان هم زیر آن دیوار دیده میشد از این رو میتوان حدس زد که نیتن در یک غار قدیمی به راه خود ادامه میدهد ، او خودش را به طرز عجیبی بر روی آب پرتاب میکند تا اینکه روی آب سر خورده و به سمت صخره پرش میزند نیتن مثل همیشه از روی صخره بالا میرود اما اینبار با توجه به موشن کپچر های حرفه ای این بالا رفتن و یا پرش از غار ها خیلی طبیعی و جذاب جلوه داده شده است ، نیتن دوباره وارد آب غار میشود.

    اما اینبار عمق آب کم است و فقط پای نیتن زیر آب است او پس از کمی جستجو از غار بیرون آمده و وارد یک محیط سر سبز میشود .جلبک ها و گیاه های مختلف به طور زیبایی بر روی صخره مقابل نیتن چسبیده است نیتن کمی جلوتر میرود و دوباره یک استخوان پوسیده پیدا میکند که روی آن یک صندوقچه قدیمی است نیتن در آن صندوقچه را باز میکند و دقیقا همان نامه ای را پیدا میکند که درون آن مسیر گنج ذکر شده است . نیتن کمی که بالا میرود وقتی که میخواهد به سمت راست پرش بزند تعادل خود را از دست میدهد ولی میتواند خود را با یک دست نگه دارد این صحنه بسیار طبیعی جلوه داده شده بود ، او موفق میشود که یک چکش مخصوص برای صخره نوردی و کوه نوردی آسانتر پیدا میکند ، حال جلوه ای کامل از طبیعت زیبای جزیره را مشاهده میکنیم و باز هم اشاره میکنیم که به نحو احسنت بر روی این طبیعت کار شده در این بین راه رفتن نیتن در لا به لای بوته ها نیز به نوع خود زیباست ، پس از کمی پیشروی صدای شلیکی به گوش نیتن میرسید این صدای تیرهایی است که دشمنانتان در جزیره شلیک میکنند آنها تمام جزیره را پوشش داده و نقطه به نقطه جزیره را زیر نظر دارند  و در حال گشت و گذار هستند ، نیتن که تفنگی در اختیار ندارد سعی میکند بدون سر و صدا از دست این دشمن ها راحت شود.

    اما روند ماجراجویی آنطوری که نیتن میخواهد اتفاق نمی افتاد ، یکی از دشمن ها به سمت نیتن می آید و نیتن سر آن دشمن را به صخره میکوبد تا او بیهوش میشود و نیتن تفنگ او را بر میدارد ، نیتن سعی میکند آرام از روی صخره ها عبور کند اما متاسفانه یکی از دشمن ها او را میبیند و به سمت او شلیک میکند نیتن سریع خود را از روی صخره به زمین پرتاب کرده و مجبور است با یکی از دشمن ها مبارزه ی تن به تن کند ، سیستم مبارزات تن به تن این نسخه نیز کاملا نسبت به نسخه های قبلی تغییر کرده و باید با دقت دکمه هایی که بازی به شما دستور میدهد را بفشارید stile مشت و لگد زنی نیتن نیز به طور کلی تغییر کرده و او فنون جدیدی بر روی دشمن های خود اجرا میکند ، نیتن که موفق میشود کار آن دشمن را بسازد ، شروع به تیر اندازی میکند ، سیستم تیر اندازی و نشانه گیری بازی نیز دیگر مثل قبل بی دقت نیست ناتی داگ در این بخش ، سیستم تیراندازی یکی دیگر از شاهکاری های خود یعنی the last of us را به کار برده تا باز هم طرفداران را در این بخش راضی نگه دارد ، اما یکی دیگر از صحنه های جذاب و جدید بخش تیر اندازی پرش با طناب نیتن بود هنگامی که دشمن یک بمب به سمت نیتن پرتاب کرد.

    نیتن طناب فرسوده ی خود را به یک شاخه ی درخت متصل کرد و با آن به سمت یک صخره دیگر تاب خورد ، این صحنه های ناب مخصوصا در مراحل نفس گیر و حساس اتمسفر بازی را به شدت جذاب و هیجان انگیز جلوه میدهند باید ببینیم ناتی داگ بازهم از این صحنه های ناب و جذاب برایمان کنار گذاشته یا نه ؟؟
    افکت های بازی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته به خصوص افکت تیری که از سلاح ها شلیک میشود این افکت تیر اندازی بسیار طبیعی و شیک جلوه داده شده است به طوری که وقتی نیتن به پشت یک تخته سنگ کاور میگیرد هر تیری که از سلاح های دشمنان به این تخته سنگ برخورد میکند باعث تخریب و درنهایت جدا شدن آن تکه ی تخته سنگ میشود ، افکت های دیگری نیز مانند افکت های نور و سایه به صورت منظم و دقیقی کار شده اند ، شما میتوانید مراحل بازی را به دو صورت آشکار و مخفی کاری به اتمام برسانید در بعضی از مراحل به اجبار باید آشکارا و با تیر اندازی و سر و صدا کار خود را به اتمام برسانید و در بعضی از مراحل هم برعکس این امر ، البته میزان مخفی کاری با نیتن بستگی به هوش خود شما دارد که تا چه حد محیط را زیر نظر داشته باشید و جایگاه دشمنان را بشناسید.زیرا در این نسخه درجه هوش مصنوعی دشمنانتان بسیار بالا رفته جوری که با یک غفلت کوچک شما آنها متوجه حضورتان میشوند و محیط را برایتان به یک جهنم تبدیل میکنند .مخفی شدن و یا قایم شدن در لابه لایه بوته ها و گیاهان ریشه بلند یکی از موارد مخفی کاری و همچنین سردرگم کردن دشمنان به حساب می آید .

    به طوری که میتوانید یک دفعه از پشت آنها ظاهر شده و با چاقوی خود کار آنها را تمام کنید . در اواخر تریلر هم چیز خاصی مشاهده نکردیم به جز صحنه ی جذاب سقوط تکه سنگ های غول پیکر و تلاش فراوان نیتن برای رسیدم به بالای صخره همچنین همانطور که اشاره شد در آخرین دقایق تریلر نیتن با سام برادر بزرگ خود ملاقات میکند و هنوز هم هیچ اطلاعاتی در رابطه با شخصیت سام منتشر نشده و اینکه چرا و چگونه نیتن سام را پیدا کرده و هدف همکاری های سام با نیتن چیست ؟ برای پاسخ این سوالها فقط باید منتظر ماند.همانطور که در بخش های دیگر نیز اشاره شد گرافیگ این نسخه به سبب موتور پر قدرت و تازه ساخت استدیو ناتی داگ بسیار چشم نواز و خیره کننده شده است ، همانطور که میدانید پس از تیزری که در E3 2014  به نمایش در آمد سازندگان اعلام کردند که گرافیگ درون بازی نیز دقیقا به همین نحو خواهد بود این خبر هوش از سر اکثریت هواداران برده بود .قطعا سوال اصلی آنها این بود که چطور و چگونه این گرافیگ میتواند در بازی اجرا شود اما ناتی داگ و جادوگرانش میتوانند هر بیشتر آنها کاملا به ناتی داگ و جادوگران این استدیو اعتماد دارند و میدانند که ناتی داگ هر غیر ممکنی را ممکن سازند،  اما پس از انتشار گیم پلی 15 دقیقه ای بازی سیل انتقادات از سوی رسانه ها و طرفداران به طرف ناتی داگ شروع شد.

    دلیل این انتقادات هم پایین آمدن گرافیگ این گیم پلی نسبت به تیزر E3 2014  بود ، که البته ناتی داگ هم ساکت نماند و در جواب این انتقادات گفت که : { در اصل هیچ گونه کاهش گرافیگی در بازی صورت نگرفته دلیل این که شما این گیم پلی را بی کیفیت تر از تیزر تصور میکنید این است که تیزر اول در شب و در زیر نور ماه در جریان بود اما تریلر گیم پلی در روز و هنگام طلوع آفتاب در جریان بود ، همچنین ما در تیزر اول انعکاس نور ماه را بسیار بالا بردیم تا گرافیگ با کیفیت تری به نمایش در آید اما در تریلر گیم پلی موفق به انجام چنین کاری نشدیم ، هوداران عزیز از شما خواهش مندیم بسیارعجولانه و بی دقت تصمیم نگیرید مثل همیشه به ما اعتماد کنید تا بتوانیم با امید بشیتری به کار ادامه دهیم و گرافیگ بسیار بالاتر از این گیم پلی تحویل شما عزیزان بدهیم .باید قبول کنیم که مصاحبه های طراح بازی کاملا صحیح و بجا است البته ما در همین گیم پلی 15 دقیقه ای نیز با بسیاری از موارد خیره کننده گرافیگی برخورد کردیم.به عنوان مثال : طراحی واقع گرایانه و حرفه ای عناصر طبیعت در جزیره و همچنین صخره های تکه تکه شده و فرسوده درون غار ، طراحی چشم نواز چهره کارکتر ها که حتی بر روی کوچک ترین جزئیات نیز کار شده است.مثلا چین و چروک های گونه ی نیتن و یا زخم سطحی که بر روی پیشنایی او قرار دارد

    حتی بر روی ته ریش نیتن نیز فوقالعاده تمیز کار شده اگر دقت کنید ته ریش های سفید رنگ را نیز بین سیاه رنگ ها میبینید که این مسن تر شدن نیتن را نشان میدهد ، سایه زنی های فوقالعاده منظم و با کیفیت که بیشتر بر روی چهره شخصیت ها دیده میشود و هزاران جزئیات خیره کننده دیگر که همگی نشان از یک گرافیگ واقع گرایانه و امروزی را به هواداران میدهد . باید به این مورد نیز اشاره کرد که هدف اصلی و نهایی ناتی داگ رسیدن به نرخ 60 فریم بر ثانیه است در حالی که بلاگ رسمی PlayStation  برای گیم پلی 15 دقیقه ای نرخ 30 فریم بر ثانیه را اعلام کرده بود اما سازندگان به شدت بر روی نرخ 60 فریم کار میکنند تا بتوانند به آن دست یابند .در آخر نیز همانطور که میدانید این انحصاری شاهکار حدود 1 ماه پیش با یک تاخیر طولانی به بهار 2016 موکول شد علت اصلی این تاخیر هم این بود که سازندگان یک شاهکار بدون باگ و افت فریم و هزاران مشکلات جزئی دیگر که ( میتوانند بعدا برای بازی دردسر ساز شوند ) منتشر کنند ، بازهم اشاره میکنیم که UNCHARTED 4 با وجود تاخیر طولانی هنوز هم یکی از مورد انتظار ترین و پر طرفدار ترین انحصاریPS4  به شمار میرود و از الان نیز میتوان آنرا به عنوان یکی از نامزد های قطعی گوتی 2016 اعلام نمود ، به هر حال برای تجربه ی این شاهکار نسل هشتمی باید تا بهار 2016 منتظر ماند ، باید منتظر ماند و دید که این نسخه تا چه حد موفق عمل خواهد کرد .


    [ دوشنبه 31 فروردین 1394 ] [ 10:02 ب.ظ ] [ Shahed moradharami ]
    نظرات
    .: Weblog Themes By skin 98 :.

    درباره وبلاگ

    تمامی بازی ها برای تمامی کنسول ها فقط و فقط در ShahedGame
    لینک های مفید
    آمار سایت
    بازدیدهای امروز : نفر
    بازدیدهای دیروز : نفر
    كل بازدیدها : نفر
    بازدید این ماه : نفر
    بازدید ماه قبل : نفر
    تعداد نویسندگان : عدد
    كل مطالب : عدد
    آخرین بروز رسانی :